tjohej

Hallå där :)
jag glömde bort bloggen lite, så det är därför det varit väldigt tomt här inne.
 
Jag och headern kommmer inte överens, får jag väl säga. Jag fattar principen, alltså att man måste sätta in bildlänkar i kodmallarna för att det ska fungera men trots att jag sparar allt eftersom jag satt in dessa så syns dom inte i headern i alla fall. Jag stör mig på det.
Dumma komplicerade jävla tescho design. Jag tänker göra en egen istället. Då blir det bättre. :D
Och jusste, jag har inte sagt något om skolan ännu.
Låt oss säga som såhär
 
Det gick åt helvete.
 
Jag tyckte att jag fick dåliga vibbar av hela skolmiljön så fort jag gick in i byggnaden. En lärare kom fram och hälsade och frågade hur läget var, typ. Jag svarade att jag var nervös och då fick jag det simpla svaret att det var "bra" och att det hörde till men tro mig det är INTE normalt.
 Bara den där hemska övertagande känslan jag fick när jag skulle sätta mig ner inne i rummet där vi skulle samla ihop klasserna är helt obeskrivlig. Det gick bara inte. Jag kände mig så jävla utlämnad och hjärtat bankade fort som satan. Jag visste inte vart jag skulle sitta, om jag skulle säga någonting eller på vad jag skulle lägga mitt fokus.
Efter det skulle vi gå upp till klassrummet. Längst upp i byggnaden, sal 31. Jag tänkte då att det säkert skulle gå bra, jag var naturlig men då när jag gick in i klassrummet och funderade på var jag skulle sitta nånstans kom den där dåliga känslan tillbaks. En tjej som sneglar på mig med den där bitchiga fan-vad-du-är-ful blicken.
Jag ville bara springa därifrån. Fan.
 
Så, så var min skolstart.
 
Jag har istället kommit fram till att jag vill plugga upp betygen på distans när jag hittar en vettig kurs, tyvärr hittar jag typ bara hittat kurser för 18+ men där måste ju finnas något för mig också?! jag kan väl inte vänta 2 år på att få kunna plugga...
och sen så kommer jag ju, trots allt kunna plugga upp mina teaterkunskaper på flera olika sätt. Improvisation och vanlig teater, för det är vad som känns viktigt för mig, det är vad jag vill göra, vad jag brinner för helt enkelt.
Sen hoppas jag innerligt på att kunna får hjälp anpassad efter mina speciella aspergers syndrom behov. Tyvärr har inte lärarna i mina tidigare skolor haft kunskap nog för att kunna hjälpa mig så jag har ju haft det superjobbigt i flera år, mer eller mindre enda sen jag började skolan
 
Jag orkar inte prata mer om det där nu men nu har jag i alla fall fått förklara.
 
Sonja "Black Rain"  min underbart söta maine coon<3
 
 

KOMMENTARER


Vad heter du?:
V.I.P?

E-postadress: (Bara jag som ser ^_^)


URL/Bloggadress:


Kommentar: