jul är jobbigt.

Jag känner mig så duktig som köpt en julklapp till min pojkvän :D
 
Eller ja, jag firar väl knappt jul, vad finns det att fira liksom? Jag är inte troende, och bryr mig uppriktigt sagt inte om Jesus är född eller död och jag tycker svensk julmat är såå äcklig, världens konstigaste kombinationer av allt möjligt geggigt. Och Kalle Anka och alla hans satans vänner som firar jul är gammalt, tråkigt och blöh. Jag kollar inte och har inte gjort på väldigt många år. Jag låter så jäkla tråkig nu, men jag är sån, och jag vill inte ha julklappar jag vill hellre ha pengar till mellandagsrean, och julklappar är så hysteriskt. Folk tömmer ju plånböckerna bara för att överösa alla människor med inslagna paket bestående av stress! O.O
Alla springer runt som yra höns i alla landets gallerior i jakten på massor med dyra saker att ge bort till höger och vänster. Visst, det är väl kul med presenter men sen så tycker jag det är jätteöverdrivet att köpa så förbannat mycket leksaker till alla ungar, jag menar tids nog så växer man ju ifrån det, och då tycker jag personligen att man ska köpa någonting som man faktiskt har glädje av nån gång i livet, om man tänker framåt för glädje består inte av att få mängder av saker. Jag har nog aldrig fått en julklapp jag haft nån nytta av, och jag VET att jag inte skulle bli en gladare människa av att få en iPad, eller en 45tums platt-tv, eller en jääättedyr mobiltelefon som går sönder om jag skulle tappat den i golvet. Jag tycker man ska nöja sig med det lilla man redan har, och glädjas åt det. D:
 
Nä, på julafton ska jag vara hemma och chilla, kolla på film och bara finnas till, och strunta i all hysteri kring att hinna ALLT innan julafton, det finns ju fler dagar efter julafton, så varför stressa så galet mycket? Reelaaax. Det kommer fler dagar man kan göra till "julafton" om man bara vill.
^ Sådär stod det i min lyckokaka som jag köpte igår. Hoppas det är sant, och att det är nåt skojigt "erbjudande" Jag är ju sån mes som tror på allt sånt där :D
 
 
 

KOMMENTARER


Vad heter du?:
V.I.P?

E-postadress: (Bara jag som ser ^_^)


URL/Bloggadress:


Kommentar: