2 november 2013

 
Happ, jag är redan vaken och har hunnit fixa mig o klä på mig. 
Jag har ingen anledning att vara uppe redan nu, men jag har faktiskt svårt för att somna om när jag väl vaknat även om jag är trött. 
 
Vädret ute är grått och mörkt, jag förlorar verkligen gnistan den här tiden på året!
jag ska göra mitt bästa för att inte låta hjärnan ställa om mig helt, men det är tufft nu i början när klockan ställts om och alla rutiner ska falla på plats när man fortfarande är lite halvlat. Årstiderna rullar på så jäkla fort.
Och en annan grej som kanske är aningen bisarr, men sann, är att jag har lite ålderskris.
Eller kris kan man kanske inte heller kalla det, men grejen är den att jag känner extremt mycket prestationsångest inför både det ena och det andra, och nu börjar vuxentiden närma sig med stormsteg.
Ska vara vuxen i resten av mitt liv, efter nästa år. Det känns lite konstigt och samtidigt som jag är beredd är jag liksom inte det, det är mycket nytt, mycket man ska lära sig och så småningom ta avsvar över.
Jag smyger fram, för jag vill inte ta för stora steg.
Jag kollade alldeles nu min app på mobilen (Big Day) där man räknar ner till stora dagar, och jag fyller år om 202 dagar. HJÄLP! jag vill vara barn ett tag till. 
 
Jaja nog om det. 
Ska städa och hålla på med en massa hemmapyssel idag och längta efter K och P som vanligt.
 
Det ser ganska mysigt ut med lampan i fönstret dock, men höstmörket kommer allt närmare nu. 
Dagarna blir kortare.. 
Ignorera reflektionen av resten av rummet! hahaha! 
 
Jag återkommer sen!

KOMMENTARER


» Josefine Anerland http://josefineanerland.blogg.se/

Bilden såg ju jättemysig ut,!

2013-11-04 // 07:09:08
Vad heter du?:
V.I.P?

E-postadress: (Bara jag som ser ^_^)


URL/Bloggadress:


Kommentar: