Dark Skies

*Ny kategori* 
FILMTIPS! :) 
 

Jag kör igång direkt med ett tips på en film jag såg häromdagen.
 
Dark Skies från 2013.
 
 
Genre: Skräck, Sci-fi
Kunde inte bädda in youtubelänken till trailern men den kan ses här. 
http://www.youtube.com/watch?v=9592F2RpRPo
 
Om filmen: Filmen handlar om en familj, där det plötsligt börjar hända skumma grejer, första händelsen är att deras hemlarm går igång och när pappan ringer till larmcentralen (eller vad det heter) så visar det sig att larmet utlösts på alla åtta ingångspunkter i huset, och att det beror på ett tekniskt fel, men när väldigt konstiga grejer händer gång på gång, så visar det sig att familjen fått in en övernaturliga fenomen/aliens. Den första som påverkas av detta är familjens yngsta son, och därefter händer en massa grejer...
 
bra: Filmen föll mig i smak därför att jag gillar den typen av skräckfilm med lite mystik. Jag är inte så mycket för dessa brutala "slaktfilmer" utan föredrar lite mer djup i filmen, och jag gillar när det faktiskt finns en handling, för skräckfilmer är för det mesta ganska osammanhängande. 
 
dåligt: Historian känns inte ny, filmen liknar många andra filmer och efter att man sett den en gång, vill man inte se den en gång till.
 
Sammanfattning:
Den är värd att bocka av från listan, om man gillar skräckisar, och rymdvarelser. Haha!
Lite konstig emellanåt, inte direkt otäck, snarare märklig, men perfekt för sena lata hemmakvällar. Annars inte!
Den får 3 av 5 poäng. :D
 
 

KOMMENTARER


Vad heter du?:
V.I.P?

E-postadress: (Bara jag som ser ^_^)


URL/Bloggadress:


Kommentar: