23 oktober 2013

Hallihallå alla människor! ~
 
 
 
Ankface Deluxe
 
 
 
har lite ont i huvudet, så här sitter jag nu, hemma och unnar mig lite lugn och ro. Usch usch, mitt stackars huvud. 
Ni vet, i och med att jag har Aspergers syndrom, är jag lite känslig för en del grejer, bland annat ljus, jag får extremt lätt spänningshuvudvärk med migränliknande symptom, och därmed mår jag riktigt dåligt, blir trött och får svårt att koncentrera mig, orsakerna är oftast starkt dagsljus med starkt solsken och inomhus brukar den huvudsakliga orsaken vara ljusrör som finns i de flesta skol-lokaler etc, jag tycker det är väldigt jobbigt men det som funkar bäst för mig då är vila. Ibland räcker det med minuter, andra gånger behöver jag en hel dag med gardinerna fördragna och massa vatten att dricka, och tystnad. 
 
Men jag har samtidigt ett annat problem som man nästan kan kalla raka motsatsen till detta, jag gillar ju ljud! mitt favoritljud är, utan tvek, After Shaves sångröster. Mjo, alla i Galenskaparna o After Shave stärker mig enormt, men jag kan ännu en gång försöka uttrycka min kärlek till just dom. (After Shave)

Jag blir lugn, fokuserad, hittar mitt inre lugn, så det är nästan ett slags sätt för mig att meditera, och det är helt underbart, mår så väldigt bra på en gång. Så lyssnar jag på sånger de sjunger blir jag genast balanserad, och detta är varenda gång, seriöst, jag är såå tacksam för det! 
Och så är jag faktiskt riktigt tacksam som tycker om dom så mycket, för det har lett mig framåt väldigt mycket, vågar stå för min åsikt, och jag är glad att jag inte behöver följa någon annans mall, jag är bara som jag är, och det är det viktigaste, oavsett vad! Man måste våga stå för sina egna åsikter, man får vara sig själv, Sverige är ett fritt land och det känns som att att långt ifrån alla fullföljer det, pga fördomar, utanförskap och annat kaos och elände.. 
Svårt att finna sig själv också, känna sig trygg i den man är, och att trivas i denna utseendefixerad värld är jättesvårt, men man måste våga ge det en chans :) jag har varit lite vilse i mina tidiga tonår men jag är ganska nöjd, trots att mitt självförtroende till det yttre är lika med 0. Jag gör det jag vill och mår bra av, resten kvittar! 
 
 
 
 

KOMMENTARER


Vad heter du?:
V.I.P?

E-postadress: (Bara jag som ser ^_^)


URL/Bloggadress:


Kommentar: